چرا صبحانه وعده غذایی مهم است؟

صبحانه را اغلب "مهمترین وعده غذایی روز" می نامند و دلیل خوبی هم دارد. همانطور که از نامش پیداست ، صبحانه دوره ناشتایی یک شبه را قطع می کند. این مقدار گلوکز شما را برای تقویت سطح انرژی و هوشیاری دوباره تأمین می کند ، در حالی که سایر مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای سلامتی را نیز تأمین می کند.

بسیاری از مطالعات فواید سلامتی خوردن صبحانه را نشان داده است. سطح انرژی و توانایی تمرکز شما در کوتاه مدت را بهبود می بخشد و می تواند به مدیریت بهتر وزن ، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی در طولانی مدت کمک کند.

علی رغم فواید صبحانه برای سلامتی و سلامتی شما ، به دلایل مختلف ، بسیاری از افراد معمولاً از آن صرف نظر می کنند. خبر خوب این است که روش های زیادی وجود دارد که باعث می شود صبحانه در روز مناسب تر باشد.

چرا صبحانه بسیار مهم است
وقتی از خواب شبانه خود بیدار می شوید ، ممکن است تا 10 ساعت غذا نخورده باشید. صبحانه ذخیره انرژی و مواد مغذی بدن شما را دوباره جبران می کند.

انرژی
منبع انرژی بدن گلوکز است. گلوکز از کربوهیدرات هایی که می خورید تجزیه و جذب می شود. بدن بیشتر انرژی خود را به صورت چربی ذخیره می کند. اما بدن شما مقداری گلوکز را نیز به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند ، بیشتر آن در کبد و مقادیر کمتری در عضلات است.

در مواقع ناشتایی (نخوردن غذا) مانند یک شب ، کبد گلیکوژن را تجزیه کرده و به عنوان گلوکز در جریان خون آزاد می کند تا سطح قند خون شما ثابت بماند. این امر به ویژه برای مغز شما که تقریباً کاملاً به گلوکز برای تأمین انرژی متکی است بسیار مهم است.

صبح ، پس از 12 ساعت بدون غذا ماندن ، ذخیره گلیكوژن شما كم است. هنگامی که تمام انرژی موجود در ذخایر گلیکوژن شما تمام شد ، بدن شروع به تجزیه اسیدهای چرب کرده و انرژی مورد نیاز خود را تولید می کند. اما بدون کربوهیدرات ، اسیدهای چرب فقط تا حدی اکسید می شوند ، که می تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد.

خوردن صبحانه سطح انرژی شما را بالا می برد و سطح گلیکوژن شما را آماده می کند تا متابولیسم بدن را در روز حفظ کند.

کنار گذاشتن صبحانه ممکن است روش خوبی برای کاهش مصرف کلی انرژی به نظر برسد. اما تحقیقات نشان می دهد که حتی با مصرف انرژی بیشتر ، صبحانه خواران نسبت به افرادی که تا اواخر روز غذا نمی خورند ، فعالیت بدنی بیشتری در صبح دارند.

برای آموزش و طرز تهیه صبحانه به سایت غذاپز مراجعه کنید.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: